Každý, kdo má vlastní internetovou stránku, chce, aby měla co největší návštěvnost. A je jedno, zda se jedná o firemní web, nebo o soukromý blog. Všichni chtějí, aby právě jejich web byl co nejpopulárnější, a snaží se najít metody, jak jej zviditelnit. A to někdy i takové, které nejsou zrovna dvakrát čestné.
Jednou z nich je i SEO optimalizace Seolight.cz webových stránek pro vyhledávače. Zde se jedná o úpravu internetové stránky tak, aby se její odkaz po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.
Jak ale může tento postup zvýšit návštěvnost? Jednoduše – naprostá většina lidí při vyhledávání projde pouze prvních pár odkazů. Skutečně jen málokdo se probírá například deseti stránkami výsledků, přičemž kliká na každý nabízený odkaz.
K tomu pomáhá i fakt, že naprostá většina vyhledávačů řadí výsledky podle relevance. To znamená, že stránka, která je často navštěvovaná a je také často zmiňovaná, bude na vyšším místě než tak, která nemá prakticky žádnou návštěvnost, a zmínku o ní nikde nenajdeme.
To vše zní dobře, ale pro koho je tato metoda primárně určená? Odpověď je, že pro podniky. U nich je totiž mnohdy návštěvnost webu otázkou přežití v tvrdém konkurenčním prostředí trhu, zatímco soukromé osoby obvykle nízkou návštěvností svého webu žádnou finanční ztrátu neutrpí.
Jistě, to by běžným lidem nezabránilo tuto optimalizaci provést. Je zde však fakt, že její aplikace je poměrně náročná, pokud tedy chceme dosáhnout maximálního možného výsledku.
Nejprve je totiž třeba provést analýzu, která nám řekne, jaká slova jsou nejčastěji vyhledávaná. Ta pak musíme zařadit do textu na našem webu. Následně je pak nutné napsat v krátké době poměrně velký počet podpůrných článků. Ty se pak musí uveřejnit na různých serverech.
Je tedy vidět, že to není zrovna levná záležitost. A právě cena je to, co brání využití této metody pro soukromé potřeby.