World Wide Web lze doslovně přeložit jako „světová rozsáhlá pavučina“ nebo lépe „celosvětová síť“. Jedná se o systém ukládání, prohlížení nebo odkazování dokumentů, které se nacházejí na internetu. Webové stránky jsou uloženy na webových serverech a prohlížíme je pomocí webových prohlížečů. Jsou vzájemně propojeny pomocí hypertextových odkazů a umožňují jejich používání na počítačích, tabletech i chytrých mobilních telefonech. Jsou přístupné z jakéhokoli zařízení, připojeného k internetu.
První webový server na světě byl spuštěn na konci roku 1990, od té doby dochází k prudkému rozvoji. Weby disponují stále novým funkcemi a aplikacemi. Jednou z nejčastěji využívaných funkcí webu je funkce prodejní. Neustále roste počet zákazníků i objem tržeb elektronického obchodu. V tomto ohledu zaujímáme jedno z předních míst na světě.
Aby prodejní web na potenciálního zákazníka zapůsobil, udržel jeho pozornost a došlo k realizaci obchodu, je zapotřebí dodržet několik zásad. Prvotní funkcí webu je informovat o tom, co web nabízí. To se webu musí podařit co nejrychleji, jinak návštěvník odchází jinam. Následně musí zákazníka web zaujmout, musí v něm vyvolat dojem, že dokáže vyřešit jeho problém. Poté nastupuje nutnost přesvědčit zákazníka, že právě na tomto webu je to, co hledá a potřebuje a že již nemusí hledat jinde. Finální fází je, když zákazník provede nějakou akci, nejlépe zakoupení zboží či služeb.
Pro další práci se zákazníkem je mnohdy postačující samotná registrace, ta následně umožní oslovit jej s cílenou nabídkou. Důležité je, aby to zákazník udělal co nejdříve, hrozí totiž riziko, že ztratí zájem nebo dostane jinou nabídku. Za samozřejmost je považována možnost okamžité objednávky s jejím následným zpracováním, vystavením faktury a odesláním zboží. O těchto průběžných krocích, stejně jako o termínu dodání zboží, je zákazník informován zpravidla emailem nebo prostřednictvím SMS zpráv.